Detta inlägg är bra att läsa. :)

Heeeeeeeeej, !
Idag har dagen vart välldigt lång! Det började med några lektioner och sen när det va franska fick vi gå tidigare för att vi skulle hinna byta om till gympakläder och sen gå till Kenna som stog och väntade på oss nåt stans i någon skog..? Vi skulle orientera. Det tog ett tag att komma dit.
På vägen dit skulle man gå på någon jättelång rak väg, och då säger min smarta vän Julia: Johannaaaaaaaaa, vi är vilse!!
Hahaha, hur kan man ha gått vilse om det bara finns en väg att gå på? ;) Men men, tillslut kom vi rätt. Jag och Julia orienterade tillsammans. Vi gjorde några tabbar under den här dagen. Först så gick vi iväg, sen så efter ett tag så frågar Julia mig om jag fick något papper där man skulle stämpla. Men det hade jag inte, och inte hon heller. Så vi fick då gå tillbaka till Kenna som gav oss en. Han trodde först att vi va jättekorkade när vi bad om en stämpelgrej. Han trodde då att vi menade en stämpel som man stämplar på pappret, men vi ville ju ha själva pappret. (Någon som hängde me?) Sen började vår resa ute i skogen. Allt gick bra tills då vi kollade på klockan och insåg att vi skulle vara tillbaks nyss.. Vi fick då panik eftersom att vi va någon stans längst upp på kartan och vi skulle vara någon stans där nere. Så vi började gå och Julia sa hela tiden: men asså jag har gått här med min mamma, så jag vet vart vi är. Men nej nej, vi kom tillslut till något jättehögt berg och försökte klättra upp där, men det funkade ju såklart inte! Så vi gick ner igen och kom till vattnet. Vi följde stranden eller vad man ska kalla det. Men även fast vi hade vattnet att gå efter hade vi ingen aning om vart vi va. Så jag fick snacka med Kenna i telefon, vilket inte heller gick så bra eftersom att vi inte visste vart vi va.. Men sen kom vi fram till något hus som vi kände igen, då hörde vi också Kenna som stog och visslade. Haha, då passade jag och Julia på att skrika! Men guud vad vi skrattade, asså vi visste ju liksom inte något alls. Det är Johanna och Julia style liksom. :)
Eftersom att vi hade kommit 30 minuter försent så fick vi åka med i Kennas bil, på vägen plockade han också upp Osama. Så sa han: om det kommer någon på vägen så får ni också hoppa av för jag kan inte köra fler. Och såklart ska Tondar då dyka upp tio meter framför. Så vi fick gå mer än halva vägen i alla fall.. -.- Men vi orkade ju inte gå samtidigt som jag och Julia va på damphumör. Så vi försökte lifta med sånna stora lastbilar som körde. Men dom ba kolla på oss, skrattade och tutade. Under vår promenad hem fick vi fyra "tutningar". Ska man skratta eller gråta? ;)
När vi äntligen va framme vid skolan såg vi att det va 3 minuter kvar tills vi skulle ha So lektion. Så vi sprang in i omkädningsrummen för att byta om plus att vi skulle hinna äta lunch :S Men det skulle vi inte hinna. Då när vi kommer till vår lärare och säger att vi inte hunnit äta säger hon att vi får skippa lektionen för att vi måste äta. Så vi gick ner till matsalen, men den va självklart stängd. Men vaktis öppnade till oss så fick vi äta. Vi gick tillbaka till lektionen sen, men då va det bara tre minuter kvar..
Guuuuuuuuuuuuuuuuuud vad stressigt! Någon som ens läst allt?

Men nu sitter jag här med engelska boken halvt uppslagen och ska snart plugga mera. Hunnit kolla på idol och ätit efter jag kommit hem från träningen, vilket gick ganska bra. Nu ska jag ta och logga in på glosor.eu för att träna kanske 50 glosor som jag ska kunna tills imorrn. Nej, jag överdriver. Men önska mig lycka till.
Massa kramar!


Kommentarer
Postat av: mam

Oops! Jag får vara glad att du över huvud taget kom hem idag :)

2009-09-29 @ 22:56:41
Postat av: Julia

Gosh vilket kort inlägg. -.-<3

2009-09-30 @ 15:24:51

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Mailadress?


Har du blogg?


Ordet är ditt

Trackback
RSS 2.0