KAMERAN.

Okej, nu ska jag ta tag i det här med vad som finns i min kameraväska. Senare kommer det här inlägget komma upp om ni klickar på bilden i menyn..


1. Min kära lilla kamera som jag har haft sen juni 09. En NikonD60 som enligt mig är jättebra om man inte fotat speciellt länge. Lagom många funktioner som man kan fixa lite med för att få bättre foton. Självklart har den inbyggd blixt oxkså. NikonD60 finns inte i butik längre, vet inte riktigt varför. Men om det är någon som funderar på att köpa en så kan ni kolla på NikonD3000 som är uppföljaren av D60!

2. Zoom objektivet fick jag i julklapp förra året och det funkar perfekt! 55-200mm, 55 är utgångslägetoch sen kan man zooma till 200. Dock inte så bra när man ska ta närbilder, men det funkar bra till allt annat.

3. Kitobjektiv 18-55mm som jag fick med när jag köpte kameran. Det objektivet är mer "utzoom" (haha vet inte vad det heter) Som sagt så är 55 utgångsläget men sen kan man zooma ut till 18. Välldigt bra till vanliga fotografier, närbilder t.ex.

4. UV filter som passar till nikons 52mm. Det jag har gör bättre skärpa på bilderna, plus att det skyddar objetivets lins.

5. Motljusskyddet jag har passar till mitt zoomobjektiv. Det tar bort sånt ljus som kommer från sidorna och som studsar omkring inne i objektivet. Motljusskyddet är välldigt bra att ha om man vill ta bättre bilder utomhus!

6. Kameraväskan hittade jag tyvärr ingen bild på men en sån har jag också, haha! Det enda som fattas till min kamera nu är ett stativ och en blixt. Skulle vara roligt med ett sånt objektiv som man inte kan zooma med, ett sånt släpper in mycket mer ljus än andra objektiv och gör bilderna mycket finare!

Kommentarer
Postat av: Angelica

kommer du ihåg vart du köpte den?

2010-02-20 @ 14:03:30
URL: http://meeankan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Mailadress?


Har du blogg?


Ordet är ditt

Trackback
RSS 2.0