Dag 04 – Vad är kärlek?

aa, vad är kärlek? det är mycket. ett litet ord, men stor betydelse. kärlek betyder inte samma sak för varenda människa, antar jag. det kan vara till en kompis. en i familjen. någon man är kär i. ett djur. en sak. säkert mycket mer. kärlek är något som jag inte har upplevt så ofta, till så många. jag har några få. såna som jag kan säga 'jag älskar dig' till, och verkligen mena det. jag tror jag aldrig sagt det till någon när jag inte menat det. kanske när jag va yngre, och inte riktigt visste vad kärlek var. sen finns det folk som sliter ut ordet, säger det till allt och alla som om det inte betydde mer än ett hej. rätt så störande. för egentligen finns det inget starkare ord.

kärlek för mig, är nog mest till den man gillar. en pojkvän. man vill inget hellre än att vara med honom, ligga brevid honom och somna med hans armar runt än, höra honom säga jag älskar dig och förstå att han verkligen menar det. få ett sms som gör än glad resten av dagen. veta att man kan lita på honom.

så ja, vad är det för nåt? jag är fortfarande inte helt säker. det finns så många olika sorts kärlek. kan inte beskriva det. det är så många olika små betydelsefulla saker, som gör det till en stor. kärlek.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Mailadress?


Har du blogg?


Ordet är ditt

Trackback
RSS 2.0